Baza wiedzy

Zrównoważone etykietowanie jest obiecującą opcją, która wykorzystuje zainteresowanie konsumentów.

Data wpisu:

Konsumenci chcą etykiet prostych, jasnych, zrównoważonych i łatwych do odczytania, aby mogli podejmować świadome decyzje dotyczące kupowanych produktów. Dzisiejszy pędzący świat wymaga powrotu do korzeni: etykieta musi być zarówno widoczna, jak i funkcjonalna pod względem zrównoważonego rozwoju.

Być może słyszałeś ostatnio termin „zrównoważone opakowanie”, ale co on tak właściwie oznacza? Czy istnieje wytłumaczenie w postaci krótkiej odpowiedzi? Zrównoważone opakowanie musi spełniać wymogi ekologiczne i efektywnie wykorzystywać zasoby naturalne, ale w kontekście etykietowania nie jest to równoznaczne z pełnym zrozumieniem. Aby osiągnąć zrównoważony rozwój w dziedzinie opakowań, należy zastosować technologie etykiet, które odzwierciedlają podejście kompleksowe – od projektowania materiałów po ich końcowe wykorzystanie – i działają w harmonii z istniejącym systemem recyklingu. W ten sposób powstaje gospodarka o obiegu zamkniętym, w której producenci, sprzedawcy detaliczni, konsumenci i podmioty zajmujące się recyklingiem korzystają z praktyk zgodnych z zasadami zrównoważonego rozwoju. PP Duo Label Solutions, jako producent etykiet samoprzylepnych, uważa, że zrównoważone etykietowanie jest obiecującą perspektywą, która wykorzystuje zainteresowanie i troskę konsumentów w kwestii zrównoważonego rozwoju. Wiele firm zaczęło już produkować etykiety, które można kompostować lub poddawać recyklingowi wraz z ich produktami. W ostatnich latach wzrosła popularność opakowań o charakterze obiegu zamkniętego, w których wykorzystuje się materiały pochodzące z recyklingu z innych źródeł. Te zmiany przybliżają nas do osiągnięcia naszego celu – opracowywania bardziej efektywnych sposobów zmniejszania zużycia zasobów przy jednoczesnym tworzeniu wysokiej jakości etykiet samoprzylepnych dla produktów konsumenckich w całej Europie.

Etykiety samoprzylepne są częścią produktu na każdym etapie jego cyklu życia. Doskonale wiemy, że informują nas o tym, co jest w środku, jednak etykiety kryją w sobie coś więcej niż tylko to, co widać na pierwszy rzut oka. Niosą one ze sobą wiele informacji, które kształtują decyzje zakupowe konsumentów. W rzeczywistości etykiety wpływają na nas silniej, niż zdajemy sobie z tego sprawę – na przykład informacje o właściwościach ekologicznych mogą nawet wpłynąć na to, czy produkt zostanie oddany do recyklingu czy wyrzucony. Najpierw jednak konsumenci muszą uznać te wiadomości za istotne. Zanim ludzie zainteresują się treścią etykiety, muszą najpierw uznać, że są zainteresowani ekologicznym opakowaniem. Dla wielu osób, które nie chcą uznać swojej odpowiedzialności jako świadome jednostki w społeczeństwie, może to stanowić psychologiczną przeszkodę.

Zbyt często etykiety są pomijane jako kluczowy element projektowania i wytwarzania produktów. A przecież etykiety mogą mieć ogromny wpływ zarówno na ilość odpadów, jak i na proces recyklingu. Jednym z kluczowych elementów funkcjonalnych opakowania jest dostarczanie informacji. Etykiety i komunikaty na opakowaniach produktów dostarczają konsumentom istotnych informacji, takich jak lista składników i wartość odżywcza, informacje o wycofaniu produktu z rynku, dane kontaktowe działu obsługi klienta itp. Po drugie, aby tworzyć opakowania, które są naprawdę zrównoważone, musimy przewartościować nasze podejście do etykietowania. Konsumenci nie chcą iść na kompromis w kwestii wyglądu – ale mogą być skłonni do zmiany, jeśli opakowanie będzie wyraźnie oznaczone jako nadające się do recyklingu lub wykonane z materiałów pochodzących z recyklingu. Opakowanie może w 100% nadawać się do recyklingu i zawierać idealną mieszankę materiałów, a mimo to może nie zostać zaakceptowane przez wszystkie zakłady recyklingu z powodu niewłaściwego zastosowania etykiety samoprzylepnej. W związku z tym chcielibyśmy podkreślić, że etykiety nie tylko mogą przekazać klientowi wszystko, co powinien wiedzieć, ale mogą również wpłynąć na zdolność produktu do recyklingu. Jeśli etykieta nie spełnia wymagań dotyczących zdolności do zmywania w procesie czyszczenia, łatwego usuwania lub bycia „mono” z elastycznym opakowaniem, to całe podejście do zrównoważonego rozwoju może okazać się niepowodzeniem.

Jak więc sprawić, aby zrównoważone etykietowanie stało się rzeczywistością? Naszym zdaniem należy najpierw przemyśleć projekt. Zasady projektowania dla środowiska biorą pod uwagę użyte materiały, jak również kwestie związane z końcem cyklu życia produktu. Innymi słowy, etykiety muszą być od początku projektowane z myślą o ich cyklu życia. Inicjatywa ekoetykiet okazała się jednym z bardziej popularnych trendów w zrównoważonym projektowaniu. Ich działanie polega na oferowaniu firmom zachęt – finansowych lub innych – do stosowania materiałów opakowaniowych, które są bardziej przyjazne dla środowiska. Popularne ekoetykiety obejmują etykiety dotyczące redukcji emisji dwutlenku węgla, zawartości surowców wtórnych, efektywności energetycznej i oszczędności wody. Wierzymy, że inteligentne projektowanie może pomóc w tworzeniu zrównoważonych opakowań poprzez wykorzystanie technologii etykiet, które współpracują z lokalną, istniejącą infrastrukturą recyklingową. Obecny model projektowania produktów i ich opakowań jako jednorazowego użytku jest sprzeczny z zasadą zrównoważonego rozwoju. A ponieważ mamy dojrzały i solidny system recyklingu, nie ma impulsu do zmian na poziomie materiałów. Doprowadziło to do powstania paradygmatu branżowego, w którym opakowania pierwotne są celowo projektowane z myślą o utylizacji. Konsument następnie bierze na siebie obowiązek właściwego lub całkowitego pozbycia się takiego opakowania – w obu przypadkach zapominając o zdolności etykiety do recyklingu, której technologie sortowania nie mogą z łatwością wychwycić z uwagi na niespójność surowcową.

Firma PP Duo Label Solutions jako producent etykiet samoprzylepnych zdaje sobie sprawę, że zrównoważony rozwój to nie tylko modne słowo, to ruch, który zaczyna się od Ciebie – naszego cennego klienta. Wierzymy, że nadszedł czas, aby ponownie pomyśleć o zrównoważonym rozwoju, nie jako o jednorazowym wydarzeniu, ale jako o systemie, który należy stale rozwijać i udoskonalać. Biorąc pod uwagę produkt i jego opakowanie oraz etykietowanie synergiczne, możliwe staje się uzyskanie etykiety, która jest zarówno wyraźnie rozpoznawalna, jak i wysoce funkcjonalna.

Pliki cookies

Wykorzystujemy pliki cookies, które pomagają nam ulepszać naszą stroną i dostosowywać oferty do Twoich zainteresowań.

OK